Foussoubie (réseau de)

Cordier (Aven)

Salavas (Ardèche - FR)
Length 23266m Depth 138m

Entrance location (in English) From Vallon Pont d'Arc. Take the D579 road to Salavas. Keep on driving D979 road over Salavas (direction Vagnas). 2 km after Salavas, take on the left to get to the "Camping UASPTT Les Blachas ". Before getting inside of the camp site, park near the Ardèche on the left side, at the bottom of the Cave of the Chaire. Walk along the main road through the camping site, down towards the Ardeche river; cross the submersible bridge over the Rieussec and get to the back of the campsite, via the tennis courts, where you will see the start of a path along the river. Before you go down towards the "Source de Foussoubie", take on your right the very steep path going uphill until it reaches the bottom of the cliff, so that you get to the ridge which leads to the entrance of the Aven Cordier. Cpa38 - 06/04/2010

Localisation de l'entrée (en français) : De Vallon Pont d'Arc. Prendre la direction de Salavas (D579). Passer Salavas en continuant sur la D979. 2km après la sortie de Salavas, prendre sur la gauche la direction du Camping " UASPTT Les Blachas ". Juste avant l'entrée du camping, stationner sur la gauche près de l'Ardèche, au pied de la grotte de la Chaire. Traverser à pieds le camping par sa route principale, descendre en direction de la rivière Ardèche; passer sur le pont submersible qui surplombe le Rieussec et rejoindre le fond du camping, en passant devant les terrains de tennis, où démarre un sentier en bord de rivière. Avant de redescendre en direction de la source de Foussoubie, prendre à droite le sentier qui grimpe sévèrement jusqu'au pied de la falaise et permet de rejoindre la vire qui conduit à l'entrée de l'aven Cordier. Cpa38 - 06/04/2010

Rigging

Equipement en fixe (la cavité est équipée de relais pour pouvoir effectuer la traversée)

Cpa38 - 06/04/2010

ObstacleRopeAnchorObservation
P30 d'entréeC402 plaquettes et 2 sangles(pour équiper en fixe car ça frotte)
Puits de la Rocade : P20C351s+1AF↓1s+1AN↓+ 1dév (s) ↓Par la goulotte

Documents

Bibliography 20/04/2017

Other entrances in this network

Distance (km)Name
0.0Foussoubie Supérieur (Évent de)
0.1Foussoubie (Évent de)
3.4Foussoubie (Goule de)

Caves nearby

Distance (km)NameLength (m)Depth (m)
0.1Foussoubie (Évent de)23266138
0.3Étrave [Etrave]0
0.5Cayre Creyt (Grotte de)60050
0.7Huguenots (Grotte des )